Οι ανακοινώσεις που έκανε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μετά την συνάντηση που είχε στην Θεσσαλονίκη με τους συναδέλφους του υπουργούς από την Αλβανία, την Βουλγαρία και τα Σκόπια, με αντικείμενο την αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών, δεν αφορούν σε κανένα σημείο τους την Ήπειρο. Ούτε στο οδικό, ούτε στο σιδηροδρομικό…
Και για το δεύτερο, ως ένα βαθμό ήταν αναμενόμενο, όμως το πρώτο μόνο σοβαρούς προβληματισμούς μπορεί να προκαλεί καθώς δείχνει ότι η επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, και ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι δεν έχουν βρει τον… δρόμο τους και μάλλον δεν θα τον βρει σύντομα.
Η μοναδική αναφορά που έκανε στις δηλώσεις του ο Έλληνας Υπουργός, στην διασύνδεση με την Αλβανία και στην αναβάθμισή της αφορά στην σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Κρυσταλλοπηγής.
Για τις οδικές συνδέσεις ουδέν…
Οι δηλώσεις που είχαν γίνει κατά καιρούς από κυβερνητικά στελέχη για τον άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς, ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξες και έβλεπαν λύση για την χρηματοδότηση μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Τελευταία αναφορά στο συγκεκριμένο έργο ήταν αυτή του Πρωθυπουργού, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο του Οκτωβρίου:
«Ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, εγώ θα προσέθετα αλλά και ύψιστης εθνικής σημασίας, είναι ο οδικός άξονας Γιάννενα –Κακαβιά, το οποίο, επίσης, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Προωθούμε τη χρηματοδότησή του μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με την οποία αναζητούμε τα βέλτιστα χρηματοοικονομικά εργαλεία. Πρόκειται για ένα έργο, συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα ολοκληρώσει επί της ουσίας τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού και σε σύνδεση και με την Εγνατία θα τονώσει την εξωστρέφεια της Ηπείρου προς τις χώρες των βορείων συνόρων μας».
Από τον Οκτώβριο μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη..
Και βέβαια, καμιά εξέλιξη δεν υπάρχει και για τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι, που θα συνδέσει το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το αντίστοιχο τελωνείο στα ελληνοαλβανικά σύνορα..