Το ελευθέρας στην Εγνατία Οδό για τους δημότες του Μετσόβου και τους κατοίκους του Νομού Θεσπρωτίας τελειώνει οριστικά στις 31/12/2018. Αυτό ορίζει το κείμενο του επικαιροποιημένου Μνημονίου με την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, που στην πραγματικότητα είναι ένα νέο «συμπληρωματικό» Μνημόνιο και όχι επικαιροποίηση του παλιού 3ου Μνημονίου.

Το κείμενο αυτό, στις σελίδες 32-34, κάνει λεπτομερή αναφορά στα διόδια της Εγνατίας Οδού και στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων σε Ασπροβάλτα, Στρυμονικό και Καβάλα.

Παράλληλα, στο συμπληρωματικό Μνημόνιο της 4ης αξιολόγησης, ο Υπουργός Υποδομών, θα πρέπει σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα και το ΤΑΙΠΕΔ να αναθεωρήσουν την Κοινή Υπουργική Απόφαση 6686/2014 (όπως ισχύει) και να προβλέψουν την αποσύνδεση – απαλλαγή του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας από την παραχώρηση της τρέχουσας διαδικασίας υποβολής προσφορών για τα ηλεκτρονικά διόδια.

Η εν λόγω ΚΥΑ θα ορίζει πως ο μέλλων παραχωρησιούχος της Εγνατίας θα είναι «ελεύθερος να επιλέξει, να σχεδιάσει / να προμηθευτεί, να χρηματοδοτήσει, να εγκαταστήσει και να εκμεταλλευτεί ένα σύστημα εξ αποστάσεως (τεχνολογία GNSS για βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων, τεχνολογία ANPR για όλα τα άλλα οχήματα) ή να συμμετάσχει στο σύστημα που έχει προμηθεύσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, εάν υπάρχει…».

Το ελευθέρας πάει περίπατο…

Όπως είχε γίνει γνωστό με το προηγούμενο κείμενο της 3ης αξιολόγησης, από τον περασμένο Δεκέμβριο, η ελεύθερη διέλευση κατοίκων συγκεκριμένων περιοχών που διατρέχει η Εγνατία Οδός – στις οποίες παραδόξως στην Ήπειρο συμπεριελήφθηκε μόνο ο Δήμος Μετσόβου και ολόκληρος ο Νομός Θεσπρωτίας – θα είχε ημερομηνία λήξης ως τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, οπότε ο Υπουργός Υποδομών καλούνταν να έχει καταλήξει σε νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση με τον Υπουργό Οικονομικών για τον επανακαθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής της Εγνατίας, αφαιρώντας εξαιρέσεις και εκπτώσεις που χάρισε σε συγκεκριμένες περιοχές.

Η κυβέρνηση κατάφερε να κάνει λίγο σκόντο στο χρονοδιάγραμμα και το ελευθέρας, βάσει της νέας δέσμευσης που ανέλαβε ο Υπουργός Υποδομών θα διαρκέσει ως το τέλος του χρόνου.

Εντωμεταξύ, ο… αντιμνημονιακός (μέσα του…) Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τα χρεώνει όλα στο κακό και μνημονιακό ΤΑΙΠΕΔ: από τις καθυστερήσεις στην έναρξη υλοποίησης του πρότζεκτ του Ελληνικού, ως την παραχώρηση της Εγνατίας και τα διόδιά της…

Το Υπουργείο Υποδομών, με ανακοίνωσή του, πετά το μπαλάκι στο ΤΑΙΠΕΔ για την διατήρηση αυτών των απαλλαγών, παρ’ ότι το κείμενο της Κομισιόν ρητά ορίζει πως οι εξαιρέσεις στην τιμολογιακή πολιτική δεν πρέπει να ισχύουν μέχρι την 1/1/2019…

Η Κομισιόν, δε μιλά για ΤΑΙΠΕΔ ή Υπουργείο, λέει απλά και σαφώς ότι οι παρεκκλίσεις στην τιμολογιακή πολιτική θα ισχύουν μέχρι τις 31/12/2018 και δεν αφήνει κανένα απολύτως περιθώριο για τις «αγαθοεργίες» Σπίρτζη…m/sΒΑ
Ανώτερη 25 • Κατώτερη 2323° 4°
ΔΕ
Πολιτική υποκρισία στα όρια της γελοιότητας

Είναι γνωστό, ότι οι Συριζανέλ πολέμησαν με κάθε τρόπο, σε κάθε βήμα, τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι ολοκληρώθηκαν χάρη σ’ αυτές τις συμβάσεις.
Πολέμησαν επίσης λυσσαλέα τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους, όταν είναι γνωστό ότι από τα διόδια χρηματοδοτείται η κατασκευή και η συντήρησή τους, σε ποσοστό 30%.
Δηλαδή, εάν δεν υπήρχαν διόδια, οι μεγάλοι οδικοί άξονες που αλλάζουν τη μορφή της χώρας, δεν θα είχαν κατασκευαστεί.
Και ενώ υποσχέθηκαν ακόμη και την κατάργηση των σταθμών διοδίων, επέβαλλαν διόδια σε νέους σταθμούς και προχώρησαν στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού.
Δεν αρκέστηκαν όμως μόνο σ’ αυτά. Ξεπερνώντας κάθε όριο λαϊκισμού και υποκρισίας, ανακοίνωσαν ότι οι κάτοικοι ορισμένων (!) Δήμων, δεν θα καταβάλουν διόδια όταν κινούνται επί της Εγνατίας οδού.
Μπορεί εμάς σαν Θεσπρωτούς να μας συμφέρει, αλλά μια κυβερνητική απόφαση πρέπει να είναι δίκαιη και λογική.
Με ποια κριτήρια επελέγησαν οι κάτοικοι ορισμένων περιοχών και Δήμων και όχι κάποιων άλλων;
Εμείς βέβαια σαν ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ είχαμε πολύ έγκαιρα προειδοποιήσει ότι, με δεδομένη τη διαδικασία παραχώρησης- ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας- η εξαίρεση αυτή είναι στον αέρα και δεν μπορεί να σταθεί παρά μόνο για λίγο διάστημα, μέχρι να το «πάρουν πρέφα» οι κοινοτικοί…
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είχε εξάλλου εκφράσει ανοικτά τη διαφωνία του…
Και νάτα τώρα τα μαντάτα!!
Πάνε χαράμι οι ευχαριστίες του Μάριου Κάτση εκ μέρους όλων των Θεσπρωτών προς τον Χρήστο Σπίρτζη!!
Πολύ φασαρία, δηλαδή για το τίποτα…
Η μόνη λύση είναι να εφαρμοστούν χωρίς άλλη καθυστέρηση, τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και στην Εγνατία οδό, με σημαντική έκπτωση προς τους τακτικούς χρήστες.
Τα υπόλοιπα είναι πολιτική υποκρισία στα όρια της γελοιότητας…