«Δεν είμαστε fund, δεν εξετάζουμε την αποεπένδυση, σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμα για τη «ΔΩΔΩΝΗ», μπορεί και να αγοράσουμε εμείς άλλους και όχι να πουλήσουμε…» αυτές ήταν κάποιες από τις ατάκες του Διευθύνοντος Συμβούλου της γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ» Τομ Σίπερς (Tom Seepers), το πρωί της Πέμπτης, στη διάρκεια συνάντησής του, με εκπροσώπους των τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Ήταν μια συνάντηση στο μοτίβο των συναντήσεων που πραγματοποιούν οι διοικούντες τη «ΔΩΔΩΝΗ» τα τελευταία χρόνια, αυτό το μοτίβο των ενημερώσεων και όχι των συνεντεύξεων τύπου, παρουσία και του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου (CEO) Μιχάλη Παναγιωτάκη, o οποίος εκτέλεσε χρέη διερμηνέα.
Ο κ. Seepers έκανε μια πλήρη ενημέρωση για την πορεία της εταιρείας που σε μια φράση εμπεριέχεται στο «μεγάλωμα της ΔΩΔΩΝΗΣ»…
«Μεγαλώσαμε τη δουλειά» είπε με αδόκιμα μεταφρασμένους… οικονομικούς όρους, ο κ. Seepers και τα νούμερα έχουν ως εξής:
Τζίρος εταιρείας το 2017: 106 εκατ. ευρώ
Αύξηση πωλήσεων 27%
2017: ανάπτυξη 5% της εταιρείας, το καλύτερο αποτέλεσμα της πενταετίας της νέας διοίκησης
Αύξηση εξαγωγών 10%
Αύξηση πωλήσεων εντός Ελλάδος 1% (που για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και της καθίζησης των πωλήσεων του κλάδου, κρίνεται ως αρκούντως ικανοποιητικό)
Εδραίωση της «ΔΩΔΩΝΗΣ» στην 1η θέση ως παραγωγού φέτας και ως Νο2 του στραγγιστού γιαουρτιού, 3 μόλις χρόνια μετά το επίσημο λανσάρισμα του προϊόντος

Ιδιωτικοποίηση, τιμές
Ο κ. Seepers δεν έκρυψε την πραγματικότητα της προβληματικής ελληνικής αγοράς με τις συνεχείς μειώσεις των τιμών παραγωγού, στις οποίες εκούσα άκουσα συμμετείχε και η «ΔΩΔΩΝΗ»…
Παραδέχτηκε μια μείωση των τιμών παραγωγού πανελλαδικά στο 30%, όταν η «ΔΩΔΩΝΗ» προχώρησε σε πολύ μικρότερες μειώσεις σε σχέση με τον πανελλαδικό μέσο όρο, την ίδια ώρα που έγινε αύξηση της ζώνης γάλακτος της εταιρείας κατά 10%, αυξάνοντας τους εισκομιστές γάλακτος, ακόμα και τους πολύ μικρούς (με μέχρι 30 κιλά γάλα την ημέρα). Η «ΔΩΔΩΝΗ» εξακολουθεί να πληρώνει τις υψηλότερες τιμές, παρ’ όλα αυτά, σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τη δήλωση ότι έχουμε φτάσει στο τέλος της κατηφόρας, απέφυγε να την κάνει ο κ. Seepers.
Την ίδια ώρα, η εταιρεία κάνει προσπάθεια να σταθεί δίπλα στους παραγωγούς – μέλη της και να αυξήσει το παραγόμενο ποιοτικό προϊόν, με παροχές και τεχνογνωσία που δεν παρέχει κανείς άλλος ανταγωνιστής.
Από τους 50.000 τόνους εισκομιζόμενου γάλακτος του 2012, φτάσαμε…
στους 73.000 τόνους εισκομιζόμενου γάλακτος το 2018…
μια αύξηση της τάξης του 30%. Ωστόσο ο κ. Seepers δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για την εικόνα της ελληνικής αγοράς γάλακτος.
Για το θέμα της φημολογούμενης αποεπένδυσης ή πώλησης της «ΔΩΔΩΝΗΣ» από τους ιδιοκτήτες της SI, o κ. Seepers ήταν όπως τόνισε προετοιμασμένος να απαντήσει. Είναι θέμα κατ’ αρχάς ιδιωτικό, τόνισε, ωστόσο ξεκαθάρισε πως «δεν είμαστε fund που θέλει να έχει έσοδα τα οποία θα διαμοιράζει στους μετόχους του». Όλοι τόνισε, στη σημερινή διοίκηση, έχουν βάλει και προσωπικό κόστος και κεφάλαιο γι’ αυτή την επένδυση και διατηρούν μια μακρόπνοη στρατηγική για την εταιρεία που τώρα ξεκινάει… 5 και κάτι χρόνια μετά την εξαγορά…
Το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων επενδυτών για τη «ΔΩΔΩΝΗ» είναι αποτέλεσμα της καλής φήμης της και είναι λογικό που οι ανταγωνιστές ενδιαφέρονται για τον leader της ελληνικής φέτας. «Αυτό ωστόσο δε σημαίνει ότι πουλάμε» σημείωσε και την ίδια ώρα δεν απέκλεισε να προχωρήσει μελλοντικά η «ΔΩΔΩΝΗ» στην εξαγορά μιας εταιρείας που θα παράγει το brand b δίπλα στο brand a που είναι η φέτα «ΔΩΔΩΝΗ»…
Τέλος, δεν έδωσε λεπτομέρειες και για την πιθανή είσοδο επενδυτών στο ιδιοκτησιακό σχήμα της εταιρείας, μελλοντικά. «Δεν είμαστε δογματικοί σε αυτό αλλά και αυτό είναι δικό μας θέμα» τόνισε.
Τέλος, ζήτησε από την πολιτεία να λήξει το θέμα της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης της Φέτας και μίλησε με σκεπτικισμό για τις διεθνείς συμφωνίες για τη φέτα όπως η CETA, χωρίς πάντως να καταγγείλει αυτές τις συμφωνίες.

To παρόν και το μέλλον της «ΔΩΔΩΝΗΣ»… Ο Tom Seepers για όλα: «ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ»…