Ο Αύγουστος είναι ο μήνας των πανηγυριών. Ή… μήνας για… τα πανηγύρια, όπως παρατηρούν δηκτικά σε ένα σκίτσο του Αρκά, οι Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος για τον αδελφό τους…

Οι σύγχρονοι ήχοι του ελληνικού κλαρίνου έχουν μεταμορφώσει ακόμα και τραγούδια – επιτυχίες, σύγχρονες του ξένου ρεπερτορίου, όπως το Despacito (Luis Fonsi – Despacito ft. Daddy Yankee) – ακούστε εδώ μια εκτέλεση από τη Ράμια Άρτας. Για ορισμένους αυτό είναι μια υγιής εξέλιξη της λαϊκής παράδοσης, εφόσον συνεχίζει να διασκεδάζει τους Έλληνες το κλαρίνο, για άλλους όμως, πιστούς συνεχιστές της γνήσιας και ανόθευτης ηπειρώτικης μουσικής, όπως ας πούμε ο Σάββας ο Σιάτρας, είναι με όρους ηθικής, σοβαρό παράπτωμα.

Η εν λόγω… εξέλιξη της παραδοσιακής μουσικής περνά τελικά, όχι μόνο μέσα από τα ακούσματα αλλά και σταδιακά, από τις περισσότερες παράπλευρες, συνοδευτικές διαδικασίες των πανηγυριών, όπως είναι για παράδειγμα, οι αφίσες που διαφημίζουν ένα γεγονός. Μέχρι πρόσφατα, υπήρχαν οι αφίσες με τη μεγάλη φωτογραφία του τραγουδιστή ή του γνωστού μουσικού και πάνω από το κεφάλι του, η αναγγελία του γεγονότος, με τη γνωστοποίηση του τόπου και του χρόνου διεξαγωγής του. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τυπώνονται και αφίσες με όλους τους συντελεστές μιας εκδήλωσης, απεικονιζόμενους μαζί σε μικρότερες φωτογραφίες ο καθένας.

Από την αρχή του φετινού καλοκαιριού ωστόσο, παρατήρησα ότι σε πολλές αφίσες, αυτό το πρότυπο διαφήμισης πανηγυριών άρχισε να αλλάζει και οι λιτές εκτυπώσεις έγιναν πλέον προϊόν επιτηδευμένης επεξεργασίας μέσω του photoshop, με στοιχεία χρυσά, φαντασμαγορικά και γενικώς αναδύοντα μια γκλαμουριά που μέχρι πρόσφατα δεν χαρακτήριζε αυτό το σχετικά λιτό τρόπο διασκέδασης, με σουβλάκι καλαμάκι, μπύρες και αναψυκτικά πάνω σε πλαστικά τραπέζια και πλαστικές καρέκλες.

Παραθέτουμε ορισμένες αφίσες για πανηγύρια από διάφορες περιοχές της Ελλάδας που είναι αναρτημένες στη σελίδα του fb με τίτλο GreekPanigiria – εδώ.

 

Δε γνωρίζω αν αυτή η αλλαγή συνιστά και μια συντελούμενη κοινωνιολογική μεταβολή, ως προς τη σύνθεση των μετεχόντων σε αυτές τις διασκεδάσεις πια… και αυτό ίσως, είναι ένα δεδομένο που θα αποδειχθεί, αν ισχύει, τα επόμενα χρόνια, από ειδικότερους εμού.

Την αφορμή τέλος, για να γράψω το σημείωμα αυτό, μου έδωσε μια αφίσα πανηγυριού που το… τερμάτισε, κυριολεκτικά, δείγμα του ότι είμαστε λαός με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, ή κατ’ άλλους, λαός ότι να ’ναι.

Ο μάγος Γκάνταλφ από το κινηματογραφικό σίκουελ «Lord of the Rings», ο ηλικιωμένος κύριος με την χαρακτηριστική γκρίζα και μακριά κώμη και τη μακριά γενειάδα, πήρε το κλαρίνο στα χέρια του και έγινε Lord of the Kla-rings, για να διαφημίσει το Αντάμωμα στα Λεπιανά, την επομένη της Παναγίας. Ο Μάγος του Κλαρίνου κατά την αφίσα, είναι ο Δημήτρης Φουρλίγκας και μάλιστα, δεν είναι μόνος, έχει και hobbit συνοδεία… τους δύο τραγουδιστές!

Άσοι της επικοινωνίας οι διοργανωτές προφανώς, εν προκειμένω, πήγαν ένα βήμα παραπάνω, σε σχέση με τα όσα περιέγραφα νωρίτερα… Η γκλαμουριά στα Λεπιανά που ευτυχώς, δε μετατράπηκαν σε Μόρντορ… έγινε μαγεία!

πηγή :https://pbnews.gr/