Τι μένει από την πρώτη ημέρα του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου της Ηπείρου;

Χαμηλωμένες προσδοκίες για την ανάπτυξη της περιοχής καθώς αν συνδέσουμε την ανάπτυξη με την υλοποίηση των κεντρικών αιτημάτων της περιφέρειας, τα αποτελέσματα της πρώτης μέρας του συνεδρίου θα χαρακτηρίζονταν μάλλον φτωχά.

Σιδηρόδρομος; «Γιοκ»!

Κι άλλοι δρόμοι ανάπτυξης; «Βρείτε τα μεταξύ σας και αποφασίστε ποιο έργο να χρηματοδοτήσουμε».

Και αν τα παραπάνω κοστίζουν, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και σε καιρό κρίσης, είναι παράλογο να προβάλεις τέτοια αιτήματα, το Προεδρικό Διάταγμα Λίμνης που ο αναπ. Υπουργός Περιβάλλοντος υποσχέθηκε να έχει θεσμοθετηθεί ως το τέλος του 2017 (!) δε στοιχίζει ούτε ένα ευρώ. Βούληση απαιτεί μόνο. Υπάρχει; Η απάντηση βρίσκεται στην απώλεια 2,5 χρόνων επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ επιπλέον των 6 χρόνων καθυστέρησης των προηγούμενων.

Οι Υπουργοί και οι αναπληρωτές τους που μίλησαν στις δύο παράλληλες συνεδρίες της Δευτέρας, με θέμα επιχειρηματικότητα και περιβάλλον αντίστοιχα, περισσότερο ανέπτυξαν τα κυβερνητικά «επιτεύγματα» διαφημίζοντας τη θητεία τους στην επαρχία, σαν θίασος θεατρικός ή περιφερόμενου τσίρκου και λιγότερο στάθηκαν στα προβλήματα της περιοχής, με φωτεινές εξαιρέσεις…

Πιο διαβασμένο άκουσα τον Σωκράτη Φάμελλο του Υπ. Περιβάλλοντος να αναφέρεται ως καλός γνώστης του χαρτοφυλακίου του στους δασικούς χάρτες για παράδειγμα, απαντώντας στις ενστάσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου. Ούτε κι αυτός ωστόσο, έκανε την έκπληξη… Υποσχέθηκε νέο επιχειρησιακό σχέδιο για τον Αμβρακικό, έταξε στους φορείς διαχείρισης την ένταξή τους στον εθνικό προϋπολογισμό, όταν μέχρι σήμερα αυτή η κυβέρνηση δεν έχει δείξει το παραμικρό ενδιαφέρον για τις προστατευόμενες περιοχές και υποσχέθηκε το ακατόρθωτο, με μερικά αν… Θα θεσμοθετηθεί το ΠΔ Λίμνης, ΑΝ δεν χρειαστεί νέα διαβούλευση. Ποιος όμως θα το ορίσει αυτό, αν όχι το Υπουργείο; Επομένως, ξεγράψτε κι αυτή την υπόσχεση…

Ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης αν δεν άφησε τις εξαγγελίες για τον Πρωθυπουργό… μάλλον ήλθε στα Γιάννενα για να ειρωνευτεί τα ΜΜΕ και να μας κάνει πλάκα. Υδατοδρόμια μπορεί να γίνουν, και στην Παμβώτιδα, ο σιδηρόδρομος είναι ακριβός και δεν ανήκει στις τωρινές προτεραιότητες της κυβέρνησης, για δε τα οδικά έργα, πρέπει να αποφασίσουμε μόνοι μας.

Παρακολουθήστε στο σημείο αυτό την για τρίτη φορά μετάλλαξη των απόψεων Σπίρτζη για το θέμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας, αφού μετά από μια κωλοτούμπα ανάμεσα στο «το έργο είναι ακριβό» και στο «το έργο είναι στο σχεδιασμό μας» – δηλώσεις προ μερικών μηνών – ξαναγύρισε στο «δεν έχουμε 2,5 με 3 δισ. ευρώ για να τρυπήσουμε την Πίνδο»… Απλά άπαιχτος!

Μια ανακοίνωση που αναμέναμε να κάνει ο κ. Σπίρτζης ήταν για την τύχη του δρόμου Γιάννενα-Κακαβιά. Εκεί προκάλεσε τον Περιφερειάρχη και τους Ηπειρώτες να επιλέξουν αν θα χρηματοδοτηθεί αυτό το έργο ή το έργο Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα-Μαυρομμάτι, με χρηματοδότηση από το INTERREG. Άσχετα μεταξύ τους τα δύο έργα, αλλά είπαμε… Άπαιχτος Σπίρτζης!

Ο Υπουργός Γ. Σταθάκης του Περιβάλλοντος ανέλυσε πόσο βοηθούν την ανάπτυξη τα πετρέλαια… όπως και το φυσικό αέριο, το οποίο στην Ήπειρο δεν έρχεται με αγωγούς παρά μόνο με μεταφορά σε υγρή μορφή από βάσεις κοντινές. Μελέτες για τη μεταφορά του στην Ήπειρο προφανώς και δεν υπάρχουν, ούτε και προβλέπεται να γίνουν…

Αναλυτικός ήταν με τους αριθμούς του, ο πιο τεχνοκράτης της κυβέρνησης Αλέξης Χαρίτσης, αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και το συμπέρασμα από την εισήγησή του ήταν πως η Ήπειρος παίρνει αρκετά χρήματα από το ΠΔΕ, τον αναπτυξιακό νόμο και το ΕΣΠΑ.

Τέλος, μην παραλείψω το Νίκο Παππά, Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, ο οποίος δεσμεύτηκε για τηλεόραση παντού.

Παίζει να ήταν αυτή και η σημαντικότερη εξαγγελία της πρώτης μέρας του συνεδρίου που φιλοδοξεί να αναπτύξει την Ήπειρο…

 

http://bourxas.gr/index.php/politiki/3-politiki/102-perifereiako-anaptyksiako-synedrio-toulaxiston-tha-vlepoun-tileorasi-sto-zagori